Kacagtató :D

Gyerekszáj

08_21.bmp

 

Gyerek száj

 

Tartottam egy 60 perces sakk órát az 5 éves diákomnak, aminek a végén ezt kérdezte:  "Máris vége van?" Rövidnek tartotta a 60 percet. :)

 

Egy testvérpárnak megtanítottam a megnyitás szabályait, azt, hogy először a könnyű tisztekkel kell kifejlődni. Később a két testvér egy szimultánon vett részt, ahol segíthettek egymásnak. A tanácskozók eképpen beszélték meg a tervet: "A könnyű bábbal lépjünk." :)

 

 

Az ovisok a sakk óra végén színezték a sakk figurákat, de nem maradt idő, hogy befejezzék a színezést.

Oktató: "Majd később a csoportszobában befejezitek a színezést."

Ovis: "Én nem fejezem be."

Oktató: "Miért nem?"

Ovis: "Mert én olyan elfoglalt vagyok."

 

 

Egyik órára heterogén sakk készletet vittem. Úgy tettem fel az alap állást, hogy az F7-s mezőre véletlenül a legkisebb gyalog került. Elkezdtünk elemezni egy partit, amikor is feltettem egy fontos kérdést. "Melyik a leggyengébb pont?" - hangzott a kérdésem. "Az F7-s mező" - érkezett a határozott válaszuk a legnagyobb bámulatomra, hiszen még életükben nem hallhattak erről. "Honnan tudjátok?- kérdeztem csodálkozva. "Mert az a legkisebb gyalog." :)

 

img_3781.JPG