Játékos sakktanítás – módszertani kézikönyv

 

 sakkpalanta-jatekos-sakktanitas_1.jpg

 

 

Kiknek, miért írtuk a könyvet?

Sajnos a magyar könyvpiacon nagyon kevés olyan könyvet találni, amely kezdő
gyerekek sakktanításának módszereivel foglalkozna, így könyvünkkel a fő motivációnk ‒ a magyar sakkoktatás fejlődésének elősegítése mellett ‒ ennek az
űrnek a kitöltése. Elsősorban sakkoktatóknak, edzőknek, sakkot tanító pedagógusoknak ajánljuk, de szülőknek, sakkban fejlődni vágyó kezdő játékosoknak is használható tudást adhat.

Miről szól a könyv?

Könyvünk a sakkjáték megszerettetéséhez ad módszertani segédletet. Amellett, hogy kiemeljük benne a pszichológiai és pedagógiai alapok fontosságát, szeretnénk olyan tudásanyagot átadni az olvasónak, melynek segítségével játékos, gyerekközpontú formában ismertetheti meg a gyerekekkel a sakk alapjait, s viheti el őket egészen az értékszám megszerzéséig.

 

 

A könyv tartalmáról:

1. fejezet, pszichológiai alapok:

Ebben a fejezetben a gyerekekkel való kapcsolaton van a hangsúly, a szoros kapcsolat kialakításához elengedhetetlen alapismereteken. Szó van többek között a szocializációról, a motiválásról, megfelelő visszajelzések adásáról valamint a határok kijelöléséről (viselkedési szabályok).

2. fejezet, pedagógiai alapok:

Itt a pedagógia alapjaival ismerkedhet meg az olvasó. Szó esik a munkaformák és módszerek változtatásának fontosságáról, a pedagógus tekintélyének kialakításáról, a csoportokban felmerülő fegyelmezési problémák megoldási lehetőségeiről. A leírás sok példát említ a sakk foglalkozások világából, ami így sokkal kézzelfoghatóbb, gyakorlatorientáltabb tudást ad az olvasónak.

3. fejezet, általánosan a sakk tanításáról:

Ebben a fejezetben az előző kettőre építve emeljük ki a foglalkozások gyerek centrikussá tételének a főbb ismérveit, valamint írunk többek között a foglalkozások javasolt létszámáról, időtartamáról, annak felosztásáról, valamint a tananyagunk felépítéséről.

4. fejezet, kezdő anyag:

Miután a első három fejezetben részletesen taglaltuk azokat az alappilléreket, amik a sakk oktatásához elengedhetetlenek, itt belekezdünk a “tényleges” anyagba, ez a fejezet az alapállás és a bábuk alapvető menetmódjainak a megismertetésével foglalkozik.

5. fejezet, haladó anyag:

Itt már kicsit feljebb lépünk a tudásszintben, ugyanis ebben a fejezetben már a menetmódokon túl a tervkészítéssel, állásértékeléssel, alapvető sakkelvek tanítási lehetőségeivel ismertetjük meg az olvasót.

6. fejezet, feladványok:

A hatodik fejezetben a feladványok vannak kidolgozva; rengeteg típusfeladvány, melyeken belül több nehézségi szint is található, ezekből áll össze a több mint 80 oldalnyi feladványcsomag.

7. fejezet, játékok:

Az utolsó fejezetben sok olyan sakktáblán és azon kívül játszható logikai játékot soroltunk fel, melyek hasznos kiegészítői lehetnek a sakk szakköröknek.

 

A teljes tartalomjegyzék letölthető innen: Játékos sakktanítás – tartalomjegyzék

 

Könyvünk a következő helyeken kapható:

 

Ára: 3590 ft.